internet banking
to usługa zapewniająca wygodny i bezpieczny dostęp do rachunku przez 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w tygodniu.
Usługa polega na przeprowadzaniu operacji bankowych z wykorzystaniem internetu. Witryna internetowa umożliwia dokonywanie Klientowi on-line różnorodnych operacji na rachunkach bankowych.
Aby uzyskać dostęp do usługi Internet Banking wystarczy:
- posiadać aktywny rachunek w Banku
- posiadać komputer z zainstalowaną przeglądarką stron www podłączoną do sieci Internet
- wypełnić wniosek o aktywację usługi Internet banking i złożyć w najbliższej placówce Banku
Korzyści z posiadania Internet banking:
- sprawdzenie stanu rachunku
- wykonywanie przelewów, zakładanie lokat
- przegląd historii operacji
- tworzenie listy przelewów zdefiniowanych
- definiowanie zleceń stałych
- wydruk potwierdzenia operacji
Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej:
- każdorazowo przed podpisaniem oraz wysłaniem przelewu sprawdzaj poprawność numeru rachunku (tzw. NRB) odbiorcy
- nie wchodź na stronę logowania do Systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku
- nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji - Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną
- zawsze przed logowaniem sprawdź, czy adres strony rozpoczyna się od https://
- zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki
- nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach
- nie przechowuj nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie udostępniaj ich innym osobom
- unikaj logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych)
- dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki
- zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall)
- dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna
- zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia - Wyloguj.
Z dniem 14 września 2019 r., zgodnie z wymogami dyrektywy PSD2, wprowadzone zostało dodatkowe zabezpieczenie w postaci silnego uwierzytelnienia klienta. Oznacza to, że korzystając z systemu bankowości internetowej konieczne będzie podanie kodu z wiadomości SMS lub skorzystanie z mobilnej autoryzacji:
- w zależności od ustawień systemu raz na 90 dni lub przy każdym logowaniu, po podaniu dotychczas używanego identyfikatora i hasła
- podczas sprawdzania historii operacji starszej niż 90 dni
- podczas zatwierdzania operacji i w innych opcjach systemu
Ponadto długość trwania sesji została ograniczona do 5 minut.
Wersja demonstracyjna Internet Banking - sprawdź jak korzystać ze wszystkich możliwości systemu