W ostatnich miesiącach obserwujemy wśród Klientów wzmożoną ilość wyłudzeń oraz oszustw finansowych. Dlatego też raz jeszcze przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sieci oraz przestrzegamy przed ujawnianiem komukolwiek haseł, loginów, a także numerów PIN do kart płatniczych.
Uważaj na oszustów dzwoniących i podszywających się pod pracowników banku lub innych instytucji finansowych. Jeśli podasz im dane logowania w bankowości internetowej, kod BLIK lub kod sms albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie – stracisz pieniądze!
- Ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku lub innych instytucji finansowych i powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają do podania poufnych danych do logowania w bankowości internetowej i/lub zainstalowania na Twoim urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji.
- Uważaj na wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, OLX, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym lub aukcyjnym, w których jesteś proszony o kliknięcie linku i podanie danych (w tym danych karty płatniczej).
W rzeczywistości to oszuści, którzy chcą zdobyć Twoje dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej.
Pamiętaj!
- Banki nie wymagają instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości internetowej, dodatkowego oprogramowania.
- Pracownik banku podczas rozmowy nigdy nie poprosi Cię o podanie haseł dostępu do bankowości internetowej.
- Pracownik banku nie prosi o przelanie pieniędzy na inne konto lub ich wypłatę.
- Nie wykonuj działań, o które poprosi Cię nieznany nadawca w SMS / mailu lub wiadomości na innych komunikatorze.
- Nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów sms ani danych karty.
Jeśli odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, masz jakiekolwiek wątpliwości, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się podejrzana, skontaktuj się infolinią SGB pod numerem 800 888 888 (połączenie bezpłatne) lub +48 61 647 28 46 (z zagranicy, opłata zgodna z taryfą operatora).
Więcej przydatnych informacji na temat bezpieczeństwa w sieci oraz metod stosowanych przez oszustów dostępnych jest na stronie: www.sgb.pl/komunikaty-o-bezpieczenstwie